8 Mart 2011 Salı

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM

Teknoloji nedir?
Teknoloji, insanların ihtiyacını karşılayan, yaşamımızda kolaylık sağlayan ve mevcut bilgiyi, malzemeyi, kaynakları, enerjiyi kullanarak bu ihtiyaçların yerine getirilmesi çabalarını kapsar. Düşünme ve öğrenme biçimlerinin geliştirilmesinde yardımcı olan teknoloji, eğitim sistemiyle paralellik gösterir. Üretim ve süreç bu durumu desteklemektedir. Çünkü teknolojinin meydana getirdiği alet ve bilgi boyutu olmadıkça bu sistemi geliştirmek oldukça zorlaşır.

Eğitim teknolojisi; teknolojinin(bilgisayar tabanlı teknolojinin) öğrenmeyi desteklemek üzere eğitimde kullanılmasıdır.
Eğitim teknolojisi, öğretim ilkelerinin uygulanabilmesi için oluşturulmuş bütün metodolojiler ve tekniklerdir. Eğitim teknolojisi öğrenme sürecini geliştirmek için oluşturulan her türlü sistemi, tekniği ve yardımı içerir.
Eğitim teknolojisi, eğitimsel sorunlara çözüm üretmek amacıyla öğretim, öğrenme, gelişim, yönetim teknolojilerinin ve diğer teknolojilerin bir arada kullanılmasından meydana gelmiştir.

Bilgisayar ve diğer teknolojik elektronik ürünlerin “teknoloji” terimi ile ifade edilmesine yönelik olmasına karşın, bu tanım iki hususu içerir:
  1. ÜRETİM: Teknolojinin şekillendirdiği alet.
  2. SÜREÇ: Teknolojinin bilgi boyutu.

1 yorum:

  1. TitaniumWok.S - iTanium-Arts.com
    Titanium Wok.S. is an advanced weapon system developed by Blue titanium flash mica Sky micro touch titanium trim where to buy Systems. The trekz titanium pairing game features high-quality graphite titanium legs in price of titanium the form of steel

    YanıtlaSil